Domoticz alapok

A Domoticz 2012 óta folyamatos fejlesztés alatt álló épületautomatizálási program. Nyílt forráskódú, többféle operációs rendszeren is működik. Már korábban tesztelgettem többféle lehetőséget, de ezt találtam a számomra legmegfelelőbbnek.

domoticz.jpg

A telepítése elképesztően egyszerű Raspberry-re, (Linux) parancssorba ennyit kell beütni:

sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash

UPDATE: A fentit Raspbian Jessie operációs rendszerrel teszteltem, gond nélkül működött. Raspbian Stretch alatt előfordulhat, hogy egy szükséges library hiányzik: libssl.so [2]

És tényleg ennyi.. persze előtte be kell állítani, hogy legyen internetelérés a raspberryn. :) Egy kérdést tett fel a telepítő, hogy milyen porton szeretnénk elérni majdan a Domoticz-ot, alapértelmezetten a 8080-ra kerül, ezt kell majd a routerünkön átengednünk, hogy elérjük a webes felületét interneten keresztül is. Célszerű a Raspberry-nek statikus IP címet adni, vagy a routerünkön beállítani, hogy mindig ezt kapja, hiszen szerver lesz.

Ha másféle szerverben gondolkozunk, vagy forrásból szeretnénk fordítani, nagyon részletes, képekkel tarkított leírásaik vannak a telepítésről:
https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_Wiki_Manual

Megj: szinte mindenhez van lefordított futtatható változata, pl Windows, Linux x64, ARM 32/64 bit... kivétel ez az alól a Linux 32bites változat, amit forrásból kell fordítanunk, pedig ha valakinél akad elfekvőben régi gép, amit szervernek áldozna be (mert pl nem akar Raspberryt venni), akkor jó eséllyel erre lesz szüksége.
Az ő kedvükért mellékelem az Ubuntu 16.04-en fordított x86 Linux binárist:
domoticz_linux_i686.tgz

A Domoticz bizonyos eszközöket meg tud közvetlenül is szólítani, de a legtöbbhöz úgynevezett átjárók, "Gateway" eszközök telepítése szükségeltetik.

A támogatott eszközök listája itt megtalálható, de bevallom engem első körben csak az MQTT érdekel.

Célszerű rögtön a legutolsó Setup->Settings menüpontnál átállítani a nyelvet Hungarian-ra.

domoticz_01_beall.jpg

Az MQTT-t már sokat emlegettem, itt az ideje hát, hogy feltelepítsük, méghozzá szerintem célszerű arra a gépre, amelyiken a Domoticz is fut, (Linux) konzolban így:

sudo apt-get install mosquitto mosquitto-clients

Ezzel a Mosquitto MQTT bróker feltelepül és elvileg máris fogadja a 1883-as porton az üzeneteket. Ha jelszóval akarjuk védeni, az /etc/mosquitto/mosquitto.conf -ot kell majd elővennünk.

Ha valamiért nem indult el az MQTT szerver:
- Nézzük meg fut-e a mosquitto szerver? ( sudo /etc/init.d/mosquitto status )
- Engedélyezzük! ( sudo systemctl enable mosquitto )
- Indítsuk el! ( sudo systemctl start mosquitto.service )
- Ha így sem megy, nézzük meg miért! ( sudo cat /var/log/mosquitto/mosquitto.log )

UPDATE: a 4.1-es Mosquitto-tól kezdve meg kell küzdenünk az ACL beállításokkal is, mielőtt hozzá tudnánk férni, mivel a default acl.conf állomány minden topic-hoz minden felhasználó hozzáférését tiltja. /share/mosquitto/acl.conf

Ez után immár a Domoticz-ban a Beállítás -> Hardvernél fel tudunk venni egy MQTT Client Gateway-t, localhost címre 1883-as porttal. (localhost akkor a címe, ha ugyanazon a gépen van, mint amire a Domoticz-et telepítettük természetesen) A publish topic alapvetően "out" hacsak nem akarunk bonyolultabb, irodaház méretű projektbe fogni, de hobbiprojektnél ez nem valószínű. (A "Hozzáadás" gomb legalul van, kicsit görgetni kell érte)

domoticz_02_hard.jpg

Ha ez is megvan, egy Dummy típusú Hardvert is vegyünk fel, én ezt Virtuális néven vettem fel, ekkor megjelenik a nagyon fontos "Virtuális érzékelők létrehozása" nevű gomb, aminek a helyét jól jegyezzük meg. Itt tudunk tetszőleges típusú érzékelőket létrehozni, amik a Beállítás->Eszközök fül alatt fognak megjelenni, ahol az "Idx" oszlopban található szám jelenti az MQTT-n keresztüli azonosítóját az eszköznek.

domoticz_03_eszk.jpg

Ezen az oldalon mellesleg az Adat oszlopban máris látható az érzékelő által forgalmazott adat, ha a megadott IDX-el forgalmaz bármi is, esetleg a "mosquitto_pub" parancs segítségével mi magunk is küldhetünk adatokat tesztképpen, valahogy így:

mosquitto_pub -h localhost -t "domoticz/in" -m '{ "idx": 23, "nvalue": 0.00, "svalue": "2.0" }'

Ettől a 23-as IDX-ű fényérzékelő rögtön 2 lux értéket vesz fel. :)

A Domoticz egy SqliteDB adatbázisba dolgozik, itt tárolja a kapott értékeket, ez nem nagyon terheli a CPU-t, viszont nem árt néha menteni, tekintetbe véve az SD kártyák elhasználódását. Vagy a fenti Hőmérséklet/Időjárás/Vegyes kategóriákban, vagy a Kezelőfelületre kiemelt (kedvencek) érzékelőknél lehet megtekinteni az aktuális értékeket, vagy hozzám hasonlóan vizuálisak kedvéért van Alaprajz is.
Persze azt előbb meg kell rajzolni és létre kell hozni területeket, ahhoz hozzá kell adni az érzékelőket, az Eszközterveknél. (Több lehetőség -> Tervek)

domoticz_04_terv1.jpg

Majd a Tervek/Alaprajz menüben be lehet állítani a háttérbe a megfelelő alaprajzot (sajnos ezt nem lehet simán gombnyomásra felölteni, egy SFTP klienssel kell a $HOME könyvtárba feltölteni a ~/domoticz/www/images/floorplans mappába) és a korábban az Eszközterveknél a területekhez/szobákhoz társított érzékelőket a megfelelő helyre húzzuk.

Ha mindez sikerült, valami ilyesmi felületet kaphatunk:

domoticz_05_floorplan.jpg

És akkor még a különböző kapcsolókról és akár automatizált vezérlésekről/szkriptekről még nem esett szó, csak az alapokról.

Többféle Android és iOS alkalmazás is elérhető hozzá.
A nyílt forrású ingyenes Android klienset akár forrásból is lefordíthatjuk, így megszabadulva a felesleges reklámoktól: domoticz.apk.rar.part01 domoticz.apk.rar.part02,
domoticz.apk

Kapcsolódó cikkek:

A bejegyzés trackback címe:

https://bitekmindenhol.blog.hu/api/trackback/id/tr9412705331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Otom 2018.11.09. 11:00:27

Szia,
Most ismerkedem a Domoticz szoftverrel, de nem jutok vele dűlőre.
Egyedi drivert hogyan tudok írni vagy idegen eszközt felvenni?
Adott ip-s kapcsolók és hőmérők amik tcp-n kommunikálnak.
Találtam hasonló drivert azt hogy tudnám módosítani?
Nem vagyok nagy programozó.
Köszi

eNeS 2018.11.09. 21:11:24

@Otom: A Domoticz forrásból történő fordítása nélkül csak úgynevezett Python pluginokkal lehet bővíteni a funkcionalitást. Én is kerestem egy hasonlót, a zigbee2mqtt plugint alakítottam át a Shellyt támogató mqtt pluginná. Programozási alap ismeretek nélkül nagyon nehéz lesz...

Otom 2018.11.10. 09:09:58

Köszi. Van ötleted hogy melyiket kellene átalakítanom? Cél hogy becsatlakozzon az eszközbe és különböző parancsokat adjon illetve fogadjon? Jelenleg windows alatt működik a Domoticz, itt nem tudod véletlenűl melyik könyvtárban vannak a pluginok?

Otom 2018.11.10. 10:33:44

u.i.: KMTronic Gateway with LAN interface keresem de nem találom.

eNeS 2018.11.10. 18:23:44

@Otom: A pluginok a domoticz programkönyvtára alatti "plugins" mappában vannak, de alapvetően üres a könyvtár, neked kell letölteni, az elérhető pluginokról itt látható egy részleges lista: www.domoticz.com/wiki/Plugins
A KMTronic Gateway nem plugin, hanem hardver és C nyelvű forrása a hardware könyvtár alatt van, de nem hiszem, hogy ez jó lesz neked.

karolyia 2018.11.12. 10:42:31

Ismét megakadtam. Okosítom az egyik elektromos fűtést. kapott nodemcut, hőmérőt és egy 4-es relét. Termosztátként nagyon jól teszi dolgát, DE manuálisban már vannak gondjaim.

Így néz ki a dolog: ch1- kerámiafűtő 1, ch2 -kerámiafűtő 2, ch3 -ventilátor.
Azt szeretném, hogy a kerámiafűtőket ne engedje a rendszer bekapcsolni, ha a ventilátor nem megy. Megfordítva a dologot: ha bekapcsolom bármelyik fűtésfokozatot, akkor kapcsoljon be a ventilátor. Ezt sciptben meg is oldottam. A gond, hogy fizikailag nem dolgoztatja a mókát. Ergo: bekapcsolom a fűtést, a domo mutatja, hogy bekapcsol a ventilátor, DE a valósában nem történik meg. Beraktam slave/sub device alá egymásnak oda-vissza mindent, de nem akarja az igazságot.

Ez most egy kövér bug lenne, vagy ennyire nem látom a dolgot át???

karolyia 2018.11.13. 09:19:18

@karolyia: Megoldódott! Nem tud kezelni 3 vagy több eszközt egy IF ciklus ha AND kaput használunk. Csoportokat kell létrehozni az események fülön azokból, amiket együtt akarunk kezelni, aztán így lehet használni. Együtt kezelendő pinout perifériákat fizikailag csak úgy tud kezelni, ha csoportokat csinálunk belőle, hiába korrekt a szintaktika.

eNeS 2018.11.13. 18:33:20

@karolyia: Ha jól sejtem a Blockly-ról van szó? LUA-ban nincs ilyen probléma, annyi szintet alakít ki az ember, amennyit át tud látni.

karolyia 2018.11.15. 13:12:21

@eNeS: Igen. Blocky. LUA valóban tud mindent, de python manuált még forgatom :)

karolyia 2019.09.21. 08:16:12

aloha! lassan 2 éve szórakozok a domoticzal. lenne egy kis problémám vele:
hogy lehet csak egyes eszközökön a naplózást kikapcsolni??

volt, hogy megállt a dolog, töröltem a logot, és utána ment. jelenleg egy szimulált fűtést hajtok vele, élesbe így nem merem használni. a fűtés viszonylag bonyolult / vagy egyszerű (hozzáállás kérdése).

a rendszerről: vegyestüzelésű kazán + hőcserélős puffertartály + 6 körös osztó-gyüjtő + 3 radiátor + 2 fancoil a vezérlés tárgya.
a szenzorok mintavételezése: kazán hőmérséklete + tartály hőmérséklete + két fancoilos helység hőmérséklete + 2 radiátoros helység hőmérséklete (haramadik helység nem mérvadó, az csak egy műhely, statívan kap 3l/perc melegvizet).

a log hatalmasra nő akár egy nap alatt is, mert az adat mintavételezés realtime, nincs késleltetés.

a lényeg, hogy nem akarom tárolni csak a hőmérséklet adatokat, a kapcsolók adataira csak a függvény futásáig van szükségem.

tipp???

off: tasmota/espeasy-ben multiple dht szenzorra van megoldás???

eNeS 2019.09.21. 17:59:30

Kikapcsolni nem próbáltam, de ha belépsz a Domoticzban a Beállítás->Beállítások menübe, az Eseménynapló fülnél külön tudod állítani a kapcsolók és az érzékelők adatainak tárolását.. 0 napra még nem próbáltam levenni.
ESPEasy-ben semmi olyan akadályról nem tudok, ami ne engedné, hogy akár 4 db DHT22-t felvegyél, természetesen mindet külön GPIO adatlábra kötve és beállítva. Ebben a projektben például 2 db-ot használtam egyidőben: bitekmindenhol.blog.hu/2018/06/01/wifi-s_kombinalt_homero_ec03_szerverhelyisegbe

karolyia 2019.09.22. 06:06:29

@eNeS: köszi! ennyi eszem nem volt, hogy setupban lehet állítani. én eszközönként nézegettem :D nekem valamiért úgy logikusabbnak tűnik. ez a globális kiiktatás elég radikális... meg épp egy hasonló csengőt is építek mint neked van, annyi különbséggel, hogy a műhelyben egy autoriasztó is fog nyekeregni és rf bridge veszi a kapcsolóból a jelet. azt mondjuk jó lenne naplózni.

ds szenzorokkal nekem nem ment, azt hittem dht is bajos. köszi szépen! jobb vagy mint a github :)

karolyia 2019.09.23. 06:26:26

mégis naplóz. hiába 0 az érték.

karolyia 2019.10.30. 08:12:13

nem találtam infra-wifi írásodat, de hátha valaki kedvet kap.

vettem egy logitech harmony hub-ot. nagy fan vagyok mádom az 1100-esemet, viszont egy dolgot nagyon hiányolok: nincs rajta "lock" gomb, amivel zárolni tudom a képernyőjét és a gombokat. ha bealszunk tv nézés közben, már többször előfordult, hogy benyomódott rajta gomb vagy a kijelzőn valami activities funció. ezt leszámítva a legjobb multi-távirányító szerintem a földön, tudást, akksi üzemidőt és a design-ot figyelembevéve.

vettem egy harmony hub-ot, ami wifin keresztül dolgozik egy android/ios appal. ami plusz, hogy mostmár nem alszok rá és nyomom be a gombokat, mert a telefon ugyi zárja a képernyőt. a negatív, hogy alapesetben 1 helységen működik az unmobilitása miatt, sajnos belső akkus verzió nincs, így az unortodox megoldás, egy powerbank (nekem konrétan egy ebay-es noname "20000 mAh-ás van, amivel cirka 3-3,5 hónapig eldolgozgatott és még ment volna szerintem 1-2 hónapot), ugyanis a delejt egy natúr micro-usb kapja. a többhelység-probléma megoldásra van "gyári" megoldás is. lehetőség van +2db infa szenzort csatlakoztatni, ami a külső akkupakktól randább, mivel ezek kábelen keresztül csatlakoznak a hub-ba. a vezeték szerintem ész nélkül hosszabítható, vágni se kell, mert 2.5-ös jack van rajta, az meg filléres dolog. (5 és 8m toldást raktam bele, hogy az álmenyó alatt 2 másik helységben is dolgozzon).én olyan verziót vettem, amiben nem volt exra távirányító, mert az 1100-esem jól kiszolgál, bár azóta mióta megvan, elég ritkán haználom. ebben a pakkban plusz 1db infra szenzort kaptam (+1-et vásároltam még). megjegyzem, hogy így sem olcsó, ellenben baromi drága.. a xiaomi ir hubja kevesebb mint harmony hub harmadába kerül. a noname kínai meg talán a tizedébe.

a domoticz integráció kb 1 pillanat! amit activity-ben megadok, az kapcsolóként meg fog jelenni automatikusan az eszközök között. a hardver hozzáadásnál csak a hub IP címét és portját kell megadni és azonnal meg is jelenik minden activity amit létrehozok.

a verdikt, hogy csak az vegyen ilyet, aki úgy ragaszkodik a harmony családhoz mint én. más esetben xiaomi vagy egy noname kínai wifi-ir hub is közel ugyanezt tudja. ami mellete szól, hogy mindenféle bütykölés nélkül integrálható a domoticz-ba, továbbá a hatalmas adatbázis, amiből pár kattintással szinte bármilyen eszköz távirányítóját pillanatok alatt a hub-ra lehet programozni és a home/alexa kapcsolat is nagyon jól teszi dolgát. lassan 1 év használat és 4-5 hónap domoticz integráció után azt mondom, hogy megéri egy ilyen vagy hasonló kütyüt telepíteni.

eNeS 2019.10.30. 08:56:18

Valóban nem nagyon írtam dedikált IR hardverrel kapcsolatban, mert ESPEasy+IR adóval egyszerűen megoldottam. Nincs kedved blogcikket írni? :)

karolyia 2019.10.30. 17:08:29

akár meg is próbálhatom, HA előtte le van lektorálva, mert néha olyan értelmetlenül tudok fogalmazni, hogy csak én értem meg, amit akarok mondani a mondattal :D

karolyia 2019.10.31. 06:24:58

lenne egy jó témám, ami szerintem sokaknak érdekes. olyan moytóba fogok bele a télen, ami a verdát beindítja automatikusan, 10-15 percel azelőtt, hogy indulok dolgozóba, természetesen külső hőmérsékletet figyelembe véve. ehhez persze nem árt automataváltós autó, ami szerintem ma már abszolút nem luxus. normál váltóssal is megoldható, de nagy benne az emberielbasszantyú-faktor (sebességben hagyás). az egészet természetesen domoticon keresztül. lassan megérkezik minden szükséges cucc, bár van olyan, amit még csak ma reggel rendeltem meg. gyanítom, hogy ez már idén nem is érkezik meg. egyelőre az elméletről tudnék írni és az adott verdán a szükséges átalakításokról is, de konkrét megvalósítási lépésekről csak a beérkező cuccok után.

eNeS 2019.10.31. 14:07:43

Érdekes ötlet. :) Elöljáróban annyit, ha WiFi-s ESP chip-el tervezed megoldani, készülj rá, hogy lehúzza az akkut, ha nem használod pár napig a kocsit. Akkus, folyamatosan figyelő vevőre egy egyszerű rádiós megoldás energiatakarékosabb.

karolyia 2019.11.01. 06:21:17

árammal nem lesz gond 72Ah akku van a gépben. azt is kibírta, hogy nyáron rendszeresen rajtafelejtettem a világítást, mert a visszajelző buzzer meghalt :D sokkal inkább azzal vagyok elakadva, hogy az odb interfészen keresztül hogy tudom kiolvasni a váltó állását és az izzítás adatait. persze van rá plan-B, de az nem túl elegáns megoldás, hogy a műszerfalon figyeltetem az izzítás visszajelzőt és addig nem enegedem az indítást, amíg világít. tudom, hogy már csinált valaki egy lib-et ami obd-ttl átalakítóval könnyen működik, pár éve meg is szögeltem, de benzineshez. ráadásul mindenképp több bemenetes interfész kell. figyelni kell a váltót is, hogy P-ben legyen, az izzítást, és le kell kapcsolni a riasztót is, immót is deaktiválni kell. lehet, hogy az lesz a végső verzió, hogy a szükséges szenzorokat unortodox módon megcsapolom magamnak és nem az odb-t használom, de egyelőre próbálom az elegánsabb megoldást. persze még csak elméletben. a gyakorlati részben addig eljutottam már, hogy kulcsnélküli egygombos lett az indítás, de az is kompromisszumokkal. egyedül a gombnyomás utáni késleltetést tudom állítani, de csak manuálisan. nincs automatizálva, hogy azzítás után indítson magától.

karolyia 2019.11.07. 21:51:18

kérdés: adott két hőmérséklet szenzor. van egy változóm, amiben tárolni kéne az éppen aktuális hőmérséklet különbséget. na ezt hogy? gondolom lua megoldás lesz, de eddig 1x használtam. kb mindent meg tudtam oldani blocky-val, de ezt nem :(

bónusz kérdés: ha megvan ez az érték, akkor szeretném ugyanúgy monitorozni. ez megoldható?

ez a hőmérséklet, a leadott hőmennyiség. ha alacsony, akkor a keringetőt kis fokozatra állítom, ha magas, akkor közepesre. ezzel is tudnám csökkenteni a fűtésrendszeremben a feleslegesen leadott hőt, több maradna a pufferban. lehet, hogy csak 1-2%, de az is valami.

eNeS 2019.11.08. 19:24:05

A lenti példában a Homero1 és Homero2 egy-egy "Temp + Humidity" típusú eszköz, a 144-es szám pedig az IDX-e egy általad létrehozott, egyváltozós pl "General Custom Sensor"-nak. A sortörést a komment-szekció nem igazán viszi át jól, négy sor van lejjebb.
Ha abszolút érték kell, azon még el kell rugózni két sort...

eNeS 2019.11.08. 19:30:19

sTemp1, sHum1 = otherdevices_svalues['Homero1']:match("([^;]+);([^;]+)")
sTemp2, sHum2 = otherdevices_svalues['Homero2']:match("([^;]+);([^;]+)")
homerodiff = (tonumber(sTemp1)-tonumber(sTemp2))
commandArray['UpdateDevice']= "144|0|" .. tostring(homerodiff)

Norbi5 2019.11.10. 00:00:16

Szia! Ma tettem fel Raspberry Pi 3-ra a Domoticz-ot (Raspbian Jessie),előre bocsátom, sosem használtam még Linuxot. Eddig egy régi laptopon futott Windows 10 alatt. Mindent sikerült beállítanom, az Androidos Domoticz applikáció kivételével. Képtelen vagyok telefonról elérni a szervert. Másik IP címet kapott a Raspbian-os a Windows-oshoz képest, át is írtam az Andoridos applikációban, de nem találja. Van ötleted?

eNeS 2019.11.10. 08:32:56

Üdv! Belső IP címről beszélgetünk és belső hálózaton nem éred el? Böngészőből gondolom elérhető az az IP cím?

Norbi5 2019.11.10. 10:19:57

@eNeS: így van, egyazon routeren, azonos IP tartományban van a Raspberry (192.168.1.201), és a mobil (192.168.1.15) is. Windows alól elérem böngészőből, azonban az Android alól sem az appból, sem böngészőből nem elérhető. Utóbbi esetében a 192.168.1.201:8080-at beírva eljutok a login ablakig, azonban nem fogadja el a felhasználónevet/jelszót.

Norbi5 2019.11.10. 18:11:50

@eNeS: megpróbáltam másik IP-vel (192.168.1.100), úgy sem érem el Android alól sajnos.

Norbi5 2019.11.10. 18:21:27

Az Android app hibaüzenete: Could not get Domoticz server configuration: invalid credentials

Norbi5 2019.11.10. 19:05:55

@eNeS: nos, hosszas Google-ozás eredményeképpen megoldottam :) A Domoticz Settings-ben a Local Networks mezőbe beírtam a 192.168.1.* értéket, mindjárt beengedte az Androidos appot :)

eNeS 2019.11.10. 21:13:07

roppant érdekes, mert ez a beállítás csak annyit tesz, hogy nem kér jelszót a lokális hálózat tagjaitól.. egy másik szekcióban az RGB és Dzvents kapcsán már volt szó erről a beállításról.

Norbi5 2019.11.10. 23:01:26

@eNeS: én sem értem, emiatt nem is írtam be eredetileg oda semmit.

karolyia 2019.12.01. 05:41:47

@eNeS: akkor ha jól értem 4 szenzorra így nézne ki:

sTemp1 = otherdevices_svalues['Homero1']:match("([^;]+)")
sTemp2 = otherdevices_svalues['Homero2']:match("([^;]+)")
sTemp3 = otherdevices_svalues['Homero4']:match("([^;]+)")
sTemp3 = otherdevices_svalues['Homero5']:match("([^;]+)")
homerodiff = (tonumber(sTemp1)-tonumber(sTemp4))
commandArray['UpdateDevice']= "164|0|" .. tostring(homerodiff)

eNeS 2019.12.01. 08:09:13

@karolyia: Amit írtál az két hőmérő különbsége az sTemp4 és az sTemp1, az sTemp4-nek pedig nem adtál értéket mielőtt felhasználtad. Valahogy így, csak még hiányzik pár sor...

karolyia 2019.12.10. 09:58:49

@eNeS:köszi! asszem értem. vagyis nem annyira, de próbálom a lua refrence-ben értelmezni.

most az összes szenzorom átlaghőmérsékletét akarom a kintivel összehasonlítani. azt pedig kinonni a puffertartyál hőmérsékletéből, de természetesen, csak olyan értékeknél, amikor a hőcserélő szivattyúja aktív. így elméletileg megkapom a kivett hasznos hőmennyiséget. nem tudom mire fogom tudni használni ezt az értéket, de miért ne legyen meg? :D

egyébként nagyon jól sikerült a rendszer, ami nagy részben a blogodnak köszönhető. van egy termosztát, ami kikerüli a domoticz-os vezérlést, ha valami kaki kerül a palacsintába és így nem fagyunk meg. egyedül annyi bajom van, hogy ha az rpi újraindul valamiért, akkor a domoticz lehal és kézzel kell újraindítani a service-t.

ennek tükrében, már minden módosításom, csak extra és az energihatékonyságot is lassan kimaxolom (bár gondolkodom, hogy a vegyestüzelésű kazánon is a domoticz vezérelje a huzatszabályzót egy jó izmos szervóval, vagy stepper-el).

karolyia 2019.12.10. 10:01:01

@eNeS: az lemeradt, hogy az okosvezérlést kikerülő termosztát egész pontosan 0 alkalommal kellett használni. pedig már eléggé benne vagyunk a fűtési szezonban...

karolyia 2020.02.14. 08:15:48

baj van houston! a domoticz egyik napról a másikra bicegni kezdett. egyik pillanatról a másikra eldobja az összes mqtt kapcsolatot, utána nem tudok a webserver is megáll. terminalban a sudo service domoticz status semmi gondot nem mutat. force-reload nem segít, csak ha stop-start parancsot adok. először azt hittem, hogy a pi túlmelegszik, de nincs gond a hőmérséklettel. a mosquitto szerver szintén hibátlan (hive-al teszteltem mikor megáll a domo és minden eszköz látszik, vezérelhető). domoticz nem lett frissítve. sőt! kivettem a hw listából az összes olyan eszközt, ami nem használ mqtt-t, hátha...de ugyanúgy előjön ez a hiba.

a legjobban az idegesít, hogy a chili palántáim fűtését is a domoticz vezérli és már egy éjszaka leállt. mire újraindítottam, az inkubátorszekrényben leesett a hőmérséklet. ez még a kisebb baj, de ha úgy áll meg, hogy épp fűt, és megfőzi a carolina reaper palántáimat, akkor szét fogom taposni mérgemben, az biztos...

karolyia 2020.02.14. 10:13:00

egyébként "megoldottam" a monittal. ha érdekel valakit, akkor ez egy belső watchdog alternatíva. sajna a "gyári" elég tré, ezért lecseréltem. a moni jóval könnyebben konfogolható, van saját mini webszervere. egyelőre megbízhatóbbnak is tűnik. ha valakinek van hasonló nyűgje akkor segítek benne szívesen.

egyébként a moni minden szolgáltatáshoz rendelhető. plö transmission, minidlna, samba, mosquitto, ftpd...stb...

karolyia 2020.02.14. 12:28:44

egy kis kiégészítés: sajnos nem csak ennyi a gond. nem tudok rájönni, de mikor megáll a domoticz webserver, akkor a monit teszi a dolgát és újraindítja. az mosquitto-val a kommunikáció ugyanúgy megáll időnként. a megoldás: egy contrab sor lett. 15 percenként a domoticzot újraindítom...nem épp elegáns, de ez legalább tutira jó. elővigyázatosságból beszúrtam egy @reboot sort is, mert sajnos hajlamos néha nem elindulni a domoticz.

eNeS 2020.02.14. 17:21:34

egyszer volt hasonlóban részem, egy SD kártya csere oldotta meg.

karolyia 2020.02.14. 20:11:07

ez eszembe se jutott. egyelőre így most stabil. meg nincs is itthon csak noname. vasárnap orvoslom és rápróbálok.

upo001 2020.02.14. 22:45:02

Pi helyett néznék valami natív háttértáras gépet domoticznak. Hp thin client lenne pl. jó áron, de csak 2 gigás háttértárral. Elég lehet ez egy minimal ubuntuval, vagy inkább nézzek nagyobbal?

eNeS 2020.02.14. 23:04:23

@upo001: RPI-n és Atomos x86 gépen is van Domoticz-om, mind a kettő több helyet foglal, mint 2GB. Alaphangon 8GB-vel számolj. Ne feledd, x86+HDD kombónál swap partícióval is számolni kell.

NERetlen2éves 2020.10.19. 18:36:42

Üdvözletem!
Te mint tasmota és Domoticz guru, kérném a segítségedet egy problémában!
Van a házikóban 3 darab Sonoff POW, még az első generációs. Mindhármon tasmota van. Az a problémám, hogy áramszünet esetén, valami bődületes baromságot naplóz a domoticz fogyasztásra. Ma páldául a bojler Powja szerint közel 4 kWh-t fogyasztott, a Domoticz szerint pedig 30 kWh-felett. Most jelenleg 8.2.0-ás tasmota van rajta, de az előzőekkel is ezt csinálta. Így sajnos nem tudom a fogyasztásokat összasíteni, mert teljesen fals adatok jönnek ki!

hajasarcu 2021.10.03. 14:56:52

Halihó !
Frissítettem a legújabb zigbee2mqtt plugint és eltűntek a domoticzból az eszközeim.
Frissítettem a domoticzot is (build13639 ) de a helyzet változatlan.
Csak nálam jelent meg ez a probléma , vagy másnál is ?
Remélem kapok választ , mert elég rég frissült az oldal .

eNeS 2021.10.04. 15:09:44

Miért nem teszed vissza a régi plugint akkor? Egyébként szerintem ez a szál függhet össze a problémáddal: github.com/stas-demydiuk/domoticz-zigbee2mqtt-plugin/issues/702

hajasarcu 2021.10.06. 23:08:20

A modkam.ru keypad-ot készítettem el a leírásuk alapján , de nem kezelte a domoticz és logolta hogy a v3.0 zigbee2mqtt plugint használjam .De az csak a legújabb béta domoticz mellett működik (?).
A terméktesztekkel felhagytál , semmi újdonság az okos otthon világában amit kiveséznél és késztetnéd az olvasót hogy használja vagy építse meg ?

eNeS 2021.10.06. 23:09:25

De rengeteg minden van a világon, ami érdekelne. Csak időm nincs. :(

Yocee_xxx 2021.10.28. 19:08:41

@eNeS: Jaj, hála az istennek, hogy életjelet adtál magadról. Komolyan aggódtunk már érted egy páran, úgy eltűntél az éterből. Mindenkinek zűrös most az élete szerintem. Remélem hamar találsz időt e remek hobbira, várunk vissza nagyon.
Főleg, mert szeretném a projektet csinálni veled, amiről már beszéltünk fb-on.

csonkat 2022.11.03. 16:54:17

Helló!

Van egy jól működő Domoticz rendszerem 1.5.7 verziójú MQTT-vel. Készitenék egy új rendszert (Bulsseye+2.0.11MQTT). Az a baj, hogy a tasmota rendszerű eszkőzöket nem látja az új rendszer. Tudál segíten hogyan kell az ACL-t beállítani, vagy 1.5.7 verziójú MQTT-t feltelepíteni az új rendszerre? Nem nagy hozzáértője vagyok a Linux rendszernek. Köszönöm.

Támogatók:
okosotthon.jpg
allterco.jpg

Utolsó kommentek

  • szenorb: Hello. Bekötöttem 12V-ra , a bemetére egy mozgás érzékelőt kötöttem. Szépen kapcsol a relé a késle... (2023.06.14. 06:48) Shelly okosrelé (Shelly1)
  • Melanoheliophobia: Üdv! Kb. 2 éve vásároltam két ugyanilyen okos izzót. Sajnos az egyik még garancia idő alatt eltávo... (2023.05.03. 16:50) Shelly Vintage okosizzó
  • eNeS: Lehetséges, bár az ESP8266-ot lassan ideje elfelejteni, ha nem helyi hálózatra akarsz vele forgalm... (2023.04.02. 08:43) Tasmota szkriptek
  • eNeS: @tomih: Thonnyban rebootot nyomva nekem se megy az NTP. De mikor lekapcsoltam a Thonnyt és rebooto... (2023.04.02. 08:40) Raspberry Pico és a LAN (W5100S-EVB-Pico)
  • krump_lee: Kedves eNeS! ESP8266 tasmota-val szenvedek, hiemq kapcsolat sehogy nem jön össze, sehol nem talál... (2023.04.02. 08:31) Tasmota szkriptek
  • Utolsó 20

Címkék

433mhz (12) alkatrész (22) alternatív kapcsoló (2) amg8833 (1) analóg (2) android (1) arduinoeasy (5) audio (1) automatizálás (3) bemenet (3) bk7231n (1) ble (1) blitzwolf (4) bluetooth (9) bridge (2) camhi (2) csináld magad (22) dimmer (1) diy (28) do-it-yourself (27) domoticz (11) ds18b20 (1) ebay (3) érintő (2) érintőkapcsoló (7) érzékelő (11) esp-01 (2) esp32 (11) esp8266 (21) espeasy (2) espurna (1) esp projekt (18) Eview7 (1) ewelink (1) feldolgozó (1) felhő (1) fényérzékelő (1) firmware (7) flame detector (1) fogyasztásmérő (5) ftdi (1) füstérzékelő (1) gázérzékelő (1) gpio (1) hang (4) hangjelző (1) hőmérséklet (22) https (1) ikea (1) impulzus relé (1) izzó (2) javascript (1) jelenlétérzékelő (3) kamera (18) keresztkapcsoló (1) kézmozdulat (1) kijelző (3) kimenet (21) konnektor (8) lan (9) lángérzékelő (2) led (3) linux (4) logic level converter (1) lua (1) lux (1) maple mini (2) mcu (3) micropython (1) mikrovezérlő (2) milkv (1) mobil (1) mosfet (1) mozgás (5) mpyeasy (4) mq-2 (2) mqtt (3) működtető rendszer (5) multiroom (1) nedvesség (1) neo (1) neopixel (1) Node-RED (1) nvr (4) nyitás (7) okosház (4) okosizzó (3) okosotthon (8) oled (1) onvif (8) openbeken (1) opencv (1) openwrt (4) orange pi (4) páratartalom (6) php (1) pico (1) pi pico (2) poe (1) programozás (9) projekt (25) proximity olvasó (1) python (2) raspberry (14) raspberry projekt (6) raspbian (1) reed (1) relé (27) rf (2) rgb (6) rock pi (1) rögzítő (2) rp2 (1) rpieasy (1) rtc (1) shelly (24) smartwise (1) solid state relay (1) sonoff (20) SonOTA (1) soros (1) ssl (1) ssr (1) stm32 (4) szenzor (11) szilárdtest relé (1) szintillesztő (2) sziréna (1) szkript (3) szünetmentesítés (4) t1 (1) tasmota (8) távirányító (3) Telegram (1) termékteszt (85) termosztát (2) touch (2) ups (5) usb (7) usb hub (1) valós idejű óra (1) vezérlések (20) vezérlő (5) világítás (5) villanykapcsoló (12) webkamera (1) wiegand (1) wifi (32) ws2812 (1) xiaomi (5) xm (4) xmeye (4) yoosee (1) zigbee (16) zwave (3) Címkefelhő
süti beállítások módosítása