WiFi-s relé (Sonoff Basic)

A WiFi-s intelligens kapcsolók etalonja a Sonoff Basic. Liciten végre sikerült hozzájutnom féláron, egyébként cirka 1800Ft. Volt egy sanda gyanúm, hogy kiszúrják majd a szemem egy klónnal, de nem, legalábbis a belseje szerint igazi Sonoffot kaptam. Ugyan villanykapcsolónak én sokkal praktikusabbnak látok egy Touch/T1 modellt, hiszen azoknál megmarad a kézi kapcsolás lehetőség is, míg itt bajosan - legalábbis a kis fekete gombot, ami a Basicen van, és kézzel lehet váltani az állapotát, nem hiszem, hogy el lehetne adni dizájnos villanykapcsolónak. Persze van amihez remek megoldás, pl én páramentesítőhöz, szobaventilátorhoz használom, de kinek milyen célfeladata akad.

Természetesen, mielőtt nekiálltam volna a gányolásnak, kipróbáltam a gyári EweLink nevű alkalmazásával, az Lin-re kapott fázist, az Nin-re nullát. (Az S20 használata persze még mindig kevesebb szerelést igényel) Felmerülhet a kérdés, hogy miért kell nekünk vesződnünk a polaritással, mindenki megszokta, hogy a háztartásban előforduló eszközöket mindegy milyen irányban dugjuk a konnektorba (mert ugye ott is az egyik a fázis, a másik a nulla) akkor is működnek. Bár nem drága tétel, ennek ellenére nem nagyon akarózott kipróbálni a fordított bekötést, bár feltehetőleg működne.

automatic-light-switch-6.jpg

Viszont minden, az eszközben levő védelem (varisztor, biztosíték) az L vagyis fázisbemenetre van kötve, így még ha véletlen működne is fordítva, akkor is nagyon ajánlott a feliratozott bekötési utasítás szerint eljárni, egy egyszerű fázisceruzával meg tudjuk állapítani melyik vezetéken jön a fázis. Mert az N vonalon semmi nincs, direktben van átkötve a fogyasztóig...

Elindult, leírás szerint nyomva tartottam az egyetlen gombját 7 másodpercig, kicsit villogott a zöld LED-je, és sikerült is párosítanom a mobilalkalmazással. Ez után már telefonnal lehetett kapcsolgatni, hallatszott, hogy kattog a relé. Miután ilymódon kipróbáltam, visszaigazoltam, hogy az ebayes eladó nem bóvlit sózott rám, és nekiálltam szétkapni.

Az előzőleg tesztelt Powstro klón után gondoltam, na majd ezt most milyen könnyű lesz megflashelni... hát nem jött be. Eddig minden leírásban és képen amit találtam a Sonoff Basic-eken szépen üresen volt hagyva a programozáshoz szükséges négy lyuk.

sonoff_basic.jpg

Amit kaptam, azon valami zseni telenyomta ónnal ezeket, és az eltávolításához szükséges eszközöknek és tudásnak momentán híján vagyok (meg hely sincs túl sok mellette a pákának felülről), így óvatosan az aljáról odaforrasztottam négy darab jumper kábelt a feltöltés idejére, szóval a tervezett laza megoldásom, miszerint négy darab apa végű jumper kábelt odafogatok 10 másodperc alatt Bluetack-el, amit rákötök a programozóra, egy kicsit hosszadalmasabbra sikeredett. Aki be akarja építeni valahová, a lapnak - doboz nélkül - 65x34mm az alapmérete, hasonlít a Raspberry Pi Zero-ra. :) De 65-ös kötődobozba persze nem fér be.

A bekötési sorrend így néz ki:

sonoffpinout.JPG

Ebből a fenti négyre van szükség:
- 3V3 a programozó 3V3 lábára, RX a programozó TX lábára, TX a programozó RX lábára és GND a GND-re.
A GPIO14-re ízlés szerint egyéb eszközt is ráköthetünk, pl DHT22 hőmérőt, RF vevőt, IR vevőt, ami épp eszünkbe jut. Nem mellesleg, ha nem sűrűn akarjuk programozni később, akkor az RX/TX lábakat szoftveresen át lehet definiálni I2C adatvonalnak is.

Az UART-on keresztüli programozás a szokásos. Bekötjük a fenti kábeleket a programozóra, megnyomjuk és nyomvatartjuk a Basic egyetlen, fekete színű gombját (kattanó hangra érdemes figyelni, hogy sikerült-e), majd bedugjuk a számítógép USB portjába a programozót - én ez utóbbihoz USB hosszabbító kábelt szoktam igénybe venni. A Basic gombját 2-3 másodperccel EZT KÖVETŐEN elengedhetjük és ha nem kötöttünk el semmit, programozó módba kerültünk. Kicsit zavaró, hogy a klónhoz képest itt nem sok visszajelzés jön, nem villognak a LED-ek, ha elérünk eddig, de sebaj.

Indítsuk el NodeMCU PyFlasher programot:

sudo python2 nodemcu-pyflasher.py

Mivel ESP8285 modul van rajta, ezért a következő beállításokat használtam:

  • Baud rate: 57600
  • Flash mode: Dual output (dout)
  • Erase flash: yes

Én a Tasmotánál maradtam, ez a legegyszerűbb és legpraktikusabb megoldás szerintem Sonoff eszközökre, de bármilyen más firmware is rátehető, ízlés szerint - persze ami ráfér az 1MB integrált flash tárhelyére.

A négyszeri gombnyomással történő WiFi hotspot bekapcsolás már megint nem jött össze, így újraküldtem rá egy saját magam által fordított firmware-t, amibe beágyaztam a WiFi jelszót, így már tudott csatlakozni - de rögtön le is kapcsolódott. Ezzel elszórakoztam egy kis ideig, mire rájöttem, hogy szerencsére nem a hardvert vágtam tönkre, leforrasztottam a nagy nehezen rágányolt négy darab jumper kábelemet, és a működés helyreállt. Valami összeérhetett, ami nem tetszett neki, még jó, hogy nem gyulladt ki az egész. Ennyit az elektronikai és forrasztópákával kapcsolatos ismereteimről.

A be-kimenetek a következőek:

  • GPIO-0 a nyomógomb (bemenet)
  • GPIO-12 relé (kimenet)
  • GPIO-13 zöld LED (kimenet)

A Tasmotában sokat nem kell állítani, mivel a Basic a legelső a listáján és alapból erre állítja:

basic_tasmota.jpg

A Configuration/Configure MQTT alatt megadtam az alábbiakat:

  • Host: saját MQTT szerverem helyi IP címe, amelyen telepítve van a Mosquitto bróker és fut is
  • 1883 (alapértelmezett)

Ha az MQTT brókernek nincs beállítva jelszó, akkor bármi lehet ezekben a mezőkben, úgyse kéri. A Topic-ot viszont érdemes beállítani valami egyedire, különben az azonos nevű topikban levő eszközök egymást is kapcsolgathatják!

A Configure Domoticz alatt az IDX1-et kell beállítani a megfelelő számra, ami már a Domoticz-ban fel van véve.

A Configure Other-ben az MQTT enable alapesetben engedélyezve van, így mást nem kell beállítanunk ahhoz, hogy MQTT-n Domoticzból tudjuk vezérelni.

Ha nem megy, valamit nagyon elrontottunk az MQTT bróker beállításaiban, de az nem a Basic hibája...

Egyéb tippek:

Amennyiben 192.168.1.10 a Mosquitto brókert futtató szerver IP címe, és 23 a felvett IDX, akkor kézzel az alábbi parancsokkal győződhetünk meg a működéséről:

mosquitto_pub -h 192.168.1.10 -t "domoticz/in" -m '{ "idx": 23, "nvalue": 1.00, "svalue": "On" }'
mosquitto_pub -h 192.168.1.10 -t "domoticz/in" -m '{ "idx": 23, "nvalue": 0.00, "svalue": "Off" }'

Az MQTT kommunikációba az alábbi módon hallgathatunk bele:

mosquitto_sub -h 192.168.1.10 -t "domoticz/in"

Ha látjuk a 23-as idx-ű eszközt kommunikálni, akkor az eszköz sikeresen csatlakozott az MQTT szerverhez. Persze ugyanezeket a Domoticz Beállítás->Esemény menüben is meg tudjuk tekinteni, feltéve, hogy a Domoticz-ot sikeresen beállítottuk az MQTT brókerre való csatlakozáshoz.

Hazai hivatalos viszonteladó:

A bejegyzés trackback címe:

https://bitekmindenhol.blog.hu/api/trackback/id/tr7213882452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karolyia 2018.11.01. 09:40:33

ahoj! nem ehhez akartam írni, de valamiért a tasmotás poszthoz nem enged. nem túl sok blog foglalkkozik ezzel, de látom kened-vágod. viszont én némi problémába ütköztem. fogtam 3db nodemcu-t. ebből egy még a régi v0.9. az a bajom, hogy egyzserűen nem tudok rájönni, hogy a ez első motyó megkapja az egyedi idx-et, de a másik kettőt, még csak kapcsolni sem tudom! azaz nincs "toggle" gomb...

de továbbmegyek: mqtt-n keresztül nem hajlandó a másik kettő kommunikálni sem. próbáltam már még bevetni pár nodemcu-t, de ugyanez a helyzet. esetleg nem tudod, hogy mi lehet a nyűgöm??

egyébként az első hibátlanul teszi dolgát, kapott is egy termosztát scriptet domoticz alatt. a soron következőtől már lassan agyf@xt kapok....

eNeS 2018.11.01. 10:44:00

@karolyia: Először is: mit szeretnél kapcsolni vele? NodeMCU lévén, gondolom "Generic" típusra van beállítva a modul, ahogy itt is látható: bitekmindenhol.blog.hu/2018/02/01/wifi-s_rele_powstro_basic Definiálni kell egy Button1 és egy Relay1 GPIO-t, addig nem jelenik meg a Toggle gomb. Ha nem kommunikál MQTT-n, de Wifin elérhető, az 3 okból lehet: hibás mqtt szerver ip, hibás mqtt szerver port, vagy az Egyéb konfigurációnál van kivéve a pipa az MQTT elöl. Illetve ha nincs definiált gomb, ahogy az elején írtam, akkor nincs mit kommunikálnia. Tipp: a jó egységen én csinálnék egy konfig backupot a menüjében, majd visszatölteném egy olyanra, ami nem megy jelenleg. Illetve, ami sokszor segít: teljes flash tárhely törlése a program újrafeltöltése előtt (és nem árt a flash méretéhez illő 1M/4M binárist kiválasztani) Látatlanban ennyi ötletem van.

karolyia 2018.11.01. 17:09:07

@eNeS: mqtt gondom megoldódott: a mosquitto nem szereti a windows-t (vagy csak 8.1_64_pro-t). valamiért minden új mqtt eszköz beüzemelésekor újra kell indítani windows alatt a mosquitto-t, hogy regisztrálódjon. ennek okára nem jöttem rá. linux és osx, de még andoid alatt ilyen probléma nem jött még elő. sajna meghalt a pi-m, és gyorsan kellett valami, de most előkaptam egy linuxos gépet és meg lett mentve a haza becsülete.

a toggle probléma is megoldódott. a backup valóban csodákra képes :)
köszi szépen! :)

még egy kérdés: domotitcz-ban hogy lehet a hőmérséklet mintavételezési idejét csökkenteni? tojáskeltetőt szeretnék még automatizálni vele, ott meg tized fokok számítanak. 1-5 másodpercenként kellene csekkolni, hogy ne főtt, hanem élő tojások maradjanak.

eNeS 2018.11.02. 06:03:22

@karolyia: A domoticz-nak tudtommal nincs mintavételezési ideje, olyan gyakorisággal rögzít változást, amilyen gyakran az eszköz küldi, elképzelhető, hogy 3-5 másodpercre ez beállítható akár ESPEasy-ben (interval) akár Tasmotában (teleperiod), de még ilyen kis értékkel nem próbáltam. A domoticzban egy fix van: a szkriptelésnél az időalapú ellenőrzés percenként fut le, de az eszközalapú azonnal, ahogy változás van.

karolyia 2018.11.02. 20:07:49

érdekes, mert 1sec-re vettem a telemetriát, de annyit nem hoz. 3-8sec között összevissza dolgozik a script. de volt már, hogy oldalfrissítéskor dolgozza fel az új adatot. az a gyanúm, hogy a domoticz se megy rendesen windows alatt. linux alatt ilyen hiba nem jött elő, már átköltöztettem oda. küldtem is nekik a buglistát. windows alatt olyat is csinált még, hogy hiába tiltottam le az eszközök automatikus hozzáadását, akkor is berakott közel 20 "új" eszközt állandóan...

konklúzió: ha megbízható gép kell, akkor linux. a windows-on továbbra is csak a photoshopot fogom használni. házi szervernek meg pi...

BigCsaba 2018.12.16. 20:04:57

Szép estét!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, mivel megbízható forrást nem találtam a net-en arról, hogy a Sonoff Basic-re lehet-e külső wifi antennát applikálni. Egyes modelleken van helye UFL csatlakozónak, de a BASIC esetében ezt nem tudtam lokalizálni. Van esetleg ilyen irányú ismerete?

Segítségét előre is köszönöm

NCs

eNeS 2018.12.17. 14:11:34

@BigCsaba: Nincs antennacsatlakozó a Basic-en, a lap alját megnézve, látható, hogy az ESP chip antennacsatlakozója egyenesen át van vezetve egy nyomtatott antennába a lap jobb szélén. Nyilván ezt megszakítva lehet a helyére külső antenna csatlakozót forrasztani, némi munkával. esp8266hints.files.wordpress.com/2016/02/sonoff_v1-bottom.png

BigCsaba 2018.12.18. 08:19:22

@eNeS: Köszönöm a segítséget! Van egy feláldozható (kissé már megdolgozott) egységem, aminek már nem tudok ártani - majd azon próbálok eredményt elérni.

HRoleez 2019.02.02. 20:54:58

Sziasztok!
Hogyan lehet espeasy-vel megoldani, hogy egy áramszünet után az előtte lévő állapotban maradjon a relé?
Köszönöm.

eNeS 2019.02.03. 09:59:34

@HRoleez: Mivel nem menti el a flash tárhelyre az állapotát szerintem önmagában sehogy. MQTT-n keresztül a retain funkcióval lehetséges, de megmondom őszintén: nem érdekel, én kifejezetten örülök, ha kikapcsolt állapotban maradnak a relék áramszünetkor, Tasmotában is kikapcsolom mindenhol ezt a funkciót, mióta tavaly nyáron egyszer gyorsan jött 5x be-ki áramlökés és pár eszközöm meghalt.
www.letscontrolit.com/forum/viewtopic.php?t=5015

HRoleez 2019.02.04. 09:13:10

Köszönöm!
Én is a termosztát-kazán vezérlést szeretném biztossá tenni - mint az említett fórumban.
R.

eNeS 2019.02.04. 10:08:18

@HRoleez: Most, hogy említed a termosztát vezérlésre készítettem egy saját kombinált ESPEasy plugint (P168), ami az OLED megjelenítésen kívül a gombokat is kezeli, valamint elmenti flash tárhelybe az utolsó állapotot. bitekmindenhol.blog.hu/2018/10/14/termosztat_esp866-al

HRoleez 2019.02.05. 07:18:15

@eNeS: Köszönöm!
Nagyon jó!
Egy általános kérdés, miért jobb az MQTT a HTTP/JSON-tól?

eNeS 2019.02.05. 18:19:24

@HRoleez: Ha csak szenzort készítesz és le akarod jelenteni hány fok van pl akkor a HTTP is teljesen jó. Ha viszont kétirányú kapcsolatot szeretnél, pl helyileg és távolról is szeretnéd lekapcsolni az eszközt, akkor nem árt, ha azonnal jelzi MQTT-n keresztül az állapotváltozását. Meg aztán HTTP-n csak akkor tudod vezérelni az eszközöd, ha tudod az IP címét, MQTT-n mindegy mi az eszköz címe, az IDX-et szólítod meg, akárhol legyen, és több eszköznek lehet ugyanaz az IDX-e, amiből hasznos dolgokat is ki lehet hozni.

HRoleez 2019.02.06. 06:47:50

@eNeS: Köszönöm!
Világosabb lett az MQTT/HTTPjson közti különbség!
Ez azt is jeleenti, hogy a SONOFF S20-on az ESPeasy küldi az állapotát, ha
kézzel kapcsoljuk? (és így látom a domoticz-ben?)

eNeS 2019.02.06. 18:57:21

@HRoleez: Csak tisztázásképpen a Tasmota igen, teljesen kétirányú, magától az MQTT-n, ha jól van beállítva az eszköztípus. Az ESPEasy SEMMIT nem csinál magától, ha jól állítod be az input-okat, és a kimeneteket, valamint a belső Rules szabályokat, akkor igen, küldi az állapotát MQTT-n. De ez mind rajtad múlik. Ha nincs jól beállítva, nem küldi természetesen...

HRoleez 2019.02.08. 07:01:04

@eNeS: Ok, köszönöm.
Domoticz-ban a relét "reprezentáló" switch elem állapota
rákattintás nélkül is megváltozik a panelon (kijelzése), ha a
'domoticz/in ...' (megfelelő idx, stb...) publikál az esp?

eNeS 2019.02.08. 07:38:09

@HRoleez: igen, és ráadásul visszaküld a relének egy bekapcsoló üzenetet pluszban, ezzel igen érdekes jelenségeket kiváltva. :) Nem a relét, hanem a nyomógomb állapotát szokták beküldeni, a nyomógomb állapotát pedig a relé helyi Rules-ban követi. Impulzusüzemű kapcsolóval én így csináltam, kb ez az egyetlen Touch-om, amin ESPEasy van, minden másra inkább Tasmotát tettem két okból: hogy menjen az egykörös OTA frissítés, és mert egyszerűbb a Tasmota. :)

on MQTT#Connected do
event,checkstate
endon

on touch#switch do
event,fireswitch
endon

on fireswitch do
pulse,12,1,150
pulse,13,1,150
endon

on RX#switch do
event,checkstate
endon

on checkstate do
if [RX#switch] > 0
Publish domoticz/in,{"idx":10,"nvalue":1,"svalue":"On"}
else
Publish domoticz/in,{"idx":10,"nvalue":0,"svalue":"Off"}
endif
endon

2019.05.05. 14:11:56

Üdv eNeS!
Nehéz szülés volt, de sikült két sonoff-basic-re felraknom a tasmota firmware-t. A legnagyobb gondot a forrasztás okozta, ugyanis hagyományos forrasztó pisztollyal "elefánt a porcelán boltban" meló, mert a sonoff basic-en nincs "header-pin sor" gyárilag a soros-port-hoz, csak lyukak a panelen. Végül hosszabb ellenállás lábakat sikerült beforrasztani, csak a drótot melegítve, amikre később krokodil csipesszel csatlakoztam. Az ellenállás lábak a programozás után biztonságosan kiforraszthatóak.
A kapcsolgatáshoz végül a "backlog" paranccsal egyszerre adom ki a "pulsetime" és a "power on" sort :
sonoff-ip/cm?cmnd=backlog%20pulsetime%2050%3Bpower%20on
ezt az URL parancsot a "curl" programmal web-broser nélkül is kiadhatom parancs-sorból, akár batch file-ból is.
Egy captive-portált igyekszem összerakni openwrt routeren, ami a wifi-re csatlakozva minden esetben a saját vezérlő oldalamra téríti a böngészőt. (dedikált, csak erre a feladatra szánt router). Még bővítenem kell a tudásomat php irányban.
Egy kérdés, hogyan tudom átnevezni a sonoff basic reléket?

eNeS 2019.05.05. 15:59:11

@térgépész: Nem akarlak letörni, de teljesen felesleges ráforrasztani a tüskéket, a bluetack tökéletesen ott tud tartani 4 db tűs végű csatlakozót arra a 30 másodpercre míg felmegy a program, ahogy már írtam párszor a blogon is. :) Tasmota eszközöket a Configuration-Configure Other alatt lehet átnevezni: "Friendly Name"

2019.05.06. 22:44:45

@eNeS: Köszönöm, és rá kell nyomni vagy oldalra feszíteni? breadboard patch-kábeleim vannak kéznél.
csinált már valaki itt mély-alvós elemes url-hívós esp8266 nyomógombot?

eNeS 2019.05.07. 17:22:47

@térgépész: Én bele szoktam nyomni a tüskés csatlakozót a lyukba, majd oldalról megtámasztom a bluetack-el, hogy ne mozogjon. Lightsleepes nyomógombot csináltam már, ami MQTT-n jelez, amikor megnyomják, kb 1,5-2 hónapot bír egy elemről. bitekmindenhol.blog.hu/2018/10/31/esp8266_wifis_nyomogomb_the_button

2019.05.07. 18:02:57

@eNeS: Átbogarásztam a lightsleepes kütyűt. valami hasonlókról gyújtöttem infót, csak deep-sleepes megoldásokat. Mellé valaki még azt is javasolta, hogy ki kell gyomlálni a power-on led-et és a voltage regulátor csipet is leforrasztották a modulról, és egy 3.7v-os lipo elemről mégtovább bírta.
Valaki azt írta, hogy deep-sleep helyett inkább teljesen áramtalanít és minden alkalommal "cold" állapotról indít.
Kérdés: Mennyi idő alatt áll fel a rendszer különböző alvásokból és cold állapotból?
www.hackster.io/iboboc/smartbutton-pro-06ce5d
ez deep-sleepes és gihub-on vannak hozzá html és lua filok.
Ezt 2mp-ig kell nyomvatartani, hogy felébredjen és öntartó legyen.

eNeS 2019.05.07. 18:17:28

@térgépész: a deepsleep-nél a 2 másodperc hihető, lightsleep is majdnem annyi, de 1 mp legalább, szerintem fájdalmasan sok...

2019.05.07. 18:34:39

@eNeS: találkoztam már olyan mechanikus nyomógombbal (ipari környezetben külföldön), amiben pneumatikus időzitő-elem van, (olyasmi, mint a plázás vízcsapok, csak száraz kapcsoló) néhány mp-ig tart off helyzetbe visszaállni benyomás után . esetleg rugós visszaszámáló kapcsoló. sajnos még nem találtam meg, milyen néven fut se magyarul, se angolul. ezek tuti nem fogyasztanak semmit standby-ban. A lightsleep 15mA-t mond, míg a deepsleep kb.20mikroA-t. Valaki scope-pal rámért és 400mA burst áramok folynak wifi adáskor, ami lithium gombelemnél egy ultra-kondi beiktatásával tudta csak meghajtani a modult.

2019.05.07. 20:58:33

@eNeS:
esp8266-notes.blogspot.com/2018/04/esp8266-and-tpl5111.html
ezen a megoldáson egy tpl5111 időzítö modult használ az alkotó; deep-sleep helyett hidegindítást csinál. elvileg az időzítő modulnak kisebb az alvási árama, mint az esp8266 deep-sleep árama, ezért takarékosabb lehet az elemekkel. (a harmadik modul a képen egy hőfok-páratartalom sensor-nak néz ki).
randomnerdtutorials.com/esp8266-voltage-regulator-lipo-and-li-ion-batteries/
ezen a címen egy kis fogyasztású LDO fesz-szabályzó van, ami 4.2v-ot veszi vissza 3.3V-ra és hagyja tovább esni az aksit. asszem az 1000uF azért van hogy wifi-adás alatt ne essen számottevően a tápfesz.

eNeS 2019.05.07. 22:06:51

@térgépész: szép, bár a recept, hogy "végy egy 700Ft-os wifis chipet, egy 400Ft-os hőmérőt, meg egy 3000Ft-os tpl5111-es időzítő modult és ezzel kiváltasz egy 400Ft-is RF távirányítót" kicsit visszásnak tűnik. :)

eNeS 2019.05.07. 22:32:19

@térgépész: az MCP1700-3302E jó lehet, csak figyelni kell, hogy a 250mA max amit ki tud adni, néhány esetben kevés lehet, helyette az MCP1825-öt ajánlják több helyen, ami már 500mA-ig bírja.

2019.05.08. 03:25:34

@eNeS: 6 usd körüli áron láttam adafruit breakout-ként, nem tudtam, hogy ilyen szép áron mérik, bár mire ideér az országba kb olyasmi lehet.
magát a nyers 6-lábú csipet 257 huf-ért/db +posta. lehet, hogy elég csak a csip, legalábbis one-shot-mode ban időzítés nélkül mintha csak egy nyomógomb elég lenne semmi sallang (minden benne van a tokban)

2019.05.09. 16:43:43

@eNeS: üdv, hosszasabb bogarászás után az ESPeasy-nél kötöttem ki. a terv az, hogy akkumulátoros gombot készítenék, méghozzá a javasolt MCP1825-ös LDO-val. (van jónéhány 18650-es rúd aksim elfekvőben).
hideg indítás mellet teszem le a voksom, tehát a modul és az LDO csak addig fogyaszt, amíg nyomva tartom a gombot, más esetben semmi nem szívna áramot. Egy, vagy 2-3 sendtohttp akció után (sonoff tasmota backlog parancssorok) felkapcsolnék egy LED-et, hogy már elengedhetem a gombot.
van pár dev kit AMICA modulom 4MB flash-sel. Erre felraktam a 4M ESPeasy Mega firmware-t (nem találtam nem mega-t). És power-on után már felcsatlakozik a routerem-re. (a router MAC címek alapján fix IP címeket oszt ki a moduljaimnak). (sajnos a dev kit CP2102 usb-soros-portját nem tudtam életre kelteni, de a már bevált FT232RL-FTDI-USB-TTL-soros-adapter-modullal összekábelezve a NodeMCU-PyFlasher-4.0-x64 látszólag hibátlanul felpörkölte a Mega firmware-t)
kérdés: milyen rule-okat kell létrehoznom, kiadja a 2-3 sendtohttp csomagot a LAN-ra, majd csak ezek végeztével felkapcsolja a led-et?

eNeS 2019.05.09. 20:17:58

@térgépész: többféle megoldást is el tudok képzelni, pl egy timerset paranccsal meghívod a timer1-et a kiküldi a sendtohttp-t, majd delay aztán az meghívja a timer2-t az is kiküldi a sendtohttp-t, majd a gpio paranccsal bekapcsolod a ledet. vagy egy dummy változót használsz egy timer eventtel... timeres példa itt: bitekmindenhol.blog.hu/2019/03/07/esp8266_wifi_multiszenzor_ujratoltve_phoenix

2019.05.09. 22:28:47

@eNeS: közben befutottam a bagolyfa alá. Úgy néz ki, hogy a wifi setup wizard (amikor esp_0 AP-ként 192.168.4.1 IP) csak RAM-ba menti a WIFI beállításaimat). pár helyen olvastam, hogy kézileg kiadott save paranccsal kellene a FLASH-be beírni. "NaMerthogy" kihúzom a dugót, oszt visszadugom, és ismét AP módban indul el welcome meg wizard. (mellesleg a legutóbbi napi fordítást töltöttem le). hogyan lehet rávenni a cuccot, hogy ugyanmán emlékezzék flash-ből a routeremre.
(furcsaság képpen a rulesx.txt-kre bezzeg emlékezett kábelrántás után is).
a rules-zal kapcsolatban van egy "wifi.connected" trigger, amire 2 sendtohttp action-t elvileg összerakhatok (multi action) ugyanabban on-do-end körben.

Támogatók:
okosotthon.jpg
allterco.jpg

Utolsó kommentek

  • szenorb: Hello. Bekötöttem 12V-ra , a bemetére egy mozgás érzékelőt kötöttem. Szépen kapcsol a relé a késle... (2023.06.14. 06:48) Shelly okosrelé (Shelly1)
  • Melanoheliophobia: Üdv! Kb. 2 éve vásároltam két ugyanilyen okos izzót. Sajnos az egyik még garancia idő alatt eltávo... (2023.05.03. 16:50) Shelly Vintage okosizzó
  • eNeS: Lehetséges, bár az ESP8266-ot lassan ideje elfelejteni, ha nem helyi hálózatra akarsz vele forgalm... (2023.04.02. 08:43) Tasmota szkriptek
  • eNeS: @tomih: Thonnyban rebootot nyomva nekem se megy az NTP. De mikor lekapcsoltam a Thonnyt és rebooto... (2023.04.02. 08:40) Raspberry Pico és a LAN (W5100S-EVB-Pico)
  • krump_lee: Kedves eNeS! ESP8266 tasmota-val szenvedek, hiemq kapcsolat sehogy nem jön össze, sehol nem talál... (2023.04.02. 08:31) Tasmota szkriptek
  • Utolsó 20

Címkék

433mhz (12) alkatrész (22) alternatív kapcsoló (2) amg8833 (1) analóg (2) android (1) arduinoeasy (5) audio (1) automatizálás (3) bemenet (3) bk7231n (1) ble (1) blitzwolf (4) bluetooth (9) bridge (2) camhi (2) csináld magad (22) dimmer (1) diy (28) do-it-yourself (27) domoticz (11) ds18b20 (1) ebay (3) érintő (2) érintőkapcsoló (7) érzékelő (11) esp-01 (2) esp32 (11) esp8266 (21) espeasy (2) espurna (1) esp projekt (18) Eview7 (1) ewelink (1) feldolgozó (1) felhő (1) fényérzékelő (1) firmware (7) flame detector (1) fogyasztásmérő (5) ftdi (1) füstérzékelő (1) gázérzékelő (1) gpio (1) hang (4) hangjelző (1) hőmérséklet (22) https (1) ikea (1) impulzus relé (1) izzó (2) javascript (1) jelenlétérzékelő (3) kamera (18) keresztkapcsoló (1) kézmozdulat (1) kijelző (3) kimenet (21) konnektor (8) lan (9) lángérzékelő (2) led (3) linux (4) logic level converter (1) lua (1) lux (1) maple mini (2) mcu (3) micropython (1) mikrovezérlő (2) milkv (1) mobil (1) mosfet (1) mozgás (5) mpyeasy (4) mq-2 (2) mqtt (3) működtető rendszer (5) multiroom (1) nedvesség (1) neo (1) neopixel (1) Node-RED (1) nvr (4) nyitás (7) okosház (4) okosizzó (3) okosotthon (8) oled (1) onvif (8) openbeken (1) opencv (1) openwrt (4) orange pi (4) páratartalom (6) php (1) pico (1) pi pico (2) poe (1) programozás (9) projekt (25) proximity olvasó (1) python (2) raspberry (14) raspberry projekt (6) raspbian (1) reed (1) relé (27) rf (2) rgb (6) rock pi (1) rögzítő (2) rp2 (1) rpieasy (1) rtc (1) shelly (24) smartwise (1) solid state relay (1) sonoff (20) SonOTA (1) soros (1) ssl (1) ssr (1) stm32 (4) szenzor (11) szilárdtest relé (1) szintillesztő (2) sziréna (1) szkript (3) szünetmentesítés (4) t1 (1) tasmota (8) távirányító (3) Telegram (1) termékteszt (85) termosztát (2) touch (2) ups (5) usb (7) usb hub (1) valós idejű óra (1) vezérlések (20) vezérlő (5) világítás (5) villanykapcsoló (12) webkamera (1) wiegand (1) wifi (32) ws2812 (1) xiaomi (5) xm (4) xmeye (4) yoosee (1) zigbee (16) zwave (3) Címkefelhő
süti beállítások módosítása